חידושים של עדשות מגע בעולם

בשנים האחרונות חלה עלייה לא קטונה בקרב המשתמשים במשקפיים ובעדשות מגע, הסיבות לכך מגוונות וחלקן אף נעוצות בשנת הקורונה כאשר בתקופה זו לא מעט מהאנשים צרכו יותר זמן אל מול המסכים השונים. אך מלבד שנת הקורונה נרשמה עלייה לא קטנה של שימוש במשקפיים ועדשות, ויחד עם הביקוש והדרישה הגוברת כך גם הצורך לספק עדשות טובות יותר, חדישות יותר ועמידות יותר הולך וגדל.
את הלך ההתחדשות נוכל לראות בעיקר אצל עדשות המגע, כאשר בשנים האחרונות השימוש בהן הפך להיות יותר ויותר נפוץ, ואת עדשות המגע כיום נוכל למצוא דרך שלל תרכובות המיועדות לשימוש נוח ויעיל יותר. אז בכדי שלא תפספסו את החידושים האחרונים של עדשות המגע בעולם, הנה כמה מהבולטים מהם.

סוג עדשות המגע כיום

שימוש בעדשות מגע יכול להשתנות מאדם לאדם ואת זה הבינו מזמן יצרניות עדשות המגע, ועל כן תוכלו למצוא כיום 3 סוגים שונים לשימוש בעדשות מגע. הראשון מבניהם הוא עדשות מגע יומיות, וכשמן כך הן מתאימות ל12 עד 18 שעות שימוש. הסוג השני הוא עדשות חודשיות שיצריך מכם גם תחזוקה שוטפת עם הסרת העדשות לפני השינה, בשטיפה אחסון וקנייה של חומרי השרייה. הסוג השלישי הוא כמובן עדשות מגע שנתיות, שגם כן מצריכות לא מעט אחזקה אבל יכולות להחזיק לתקופה בת 12 חודשים בעזרת תחזוקה שוטפת וטובה. אל כל אלו מצטרפים כיום 3 סוגים של עדשות "מיוחדות", האחת היא עדשה "טורית"  אשר מיועדת לתיקון בעיות צילינדר. הסוג השני הוא עדשות מולטיפוקל אשר עוזרות לקריאה ממוקדת והסוג השלישי כמובן עדשות משולבות, אלו המשלבות בתוכן עדשה קשיחה(RGP) וסיליקון. מלבד שלושת אלו תוכלו למצוא גם עדשות יומיות צבעוניות במגוון צבעים.

רך או קשה?

לא אנחנו לא שואלים את מידת העשייה של הפירה שלכם, אלא מבצעים סיווג לסוגים השונים של עדשות המגע שהיו פופולריות עד לשנים האחרונות והיוו הבדל ברור בין עדשות רכות לעדשות קשיחות. עדשות קשיחות משמשות אנשים הסובלים ממספר די גבוה ויובש בלתי נסבל, ובעבר הלא רחוק לא יכלו להשתמש בעדשות סיליקון או כל חומר נושם דומה.  ואם בעבר ההבדל נע רק בין עדשות רכות והיכולת שלהן לאגור נוזלים ולהעביר חמצן בצורה סדירה אל העין, היום השילוב ההיברידי שבין עדשת מגע (RGP) היא מאפשרת גם לאנשים הסובלים מבעיות ראייה קשות להנות מעדשות מגע מותאמות.