איך הופכים למנכ"ל של בית מלון?

לא מעט סיפורים סופרו על אנשים שהצליחו לעלות במדרגות הקידום, החל מתפקידים כמו מלצרים ועד לפקידות שצלחו את דרכם בצורה מטאורית אל כיסא מנכ"ל בית המלון. הסיפורים הללו בהחלט מעוררי השראה ואף יכולים לספק די חומר לסרט מוצלח או סדרה, עם זאת כל התקדמות שכזו כללה עבודה קשה וכמובן לימודים המתאימים למקצוע תובעני ומספק כמו מלונאות ואירוח. לימודי מלונאות כיום משלבים לא מעט תחומים שונים, החל מלימודי סביבה ועד אל העמקה בחומרי מזון ואפילו תרבות יין. כל אלו אמורים להכין את המנכלים הבאים לבתי המלונות המובילים בישראל.

מה לומדים ומהם תנאי הקבלה?

על מנת לסלול את דרכינו אל כיסא המנכ"ל, נהיה חייבים לעבור בלימודי מלונאות וכמו שציינו מעל נוכל גם לשלב לימודים אלו עם עוד מגוון תחומים מרתקים אחרים. אך לצד זאת תנאי הקבלה בין המכללות ומוסדות הלימוד משתנים, כך למשל בחלק מהמקומות יתבקשו מועמדים להניב ציון פסיכומטרי לצד תעודת בגרות מלאה ואילו במוסדות אחרים יתבקשו המועמדים לעבור מבחני קבלה מעשיים ותאורטיים. כמובן שלימודים אלו נוגעים בלא מעט תכנים קריטיים לניהול בית מלון, החל מפקידות קבלה, מינהל מלונאות, ניהול מידע, הפקת אירועים ואפילו ניהול מסעדה. כל אלו אמורים לעזור למנכ"ל להכיר את נבחי בית המלון, החל מהפעולות הפשוטות ביותר כמו ניהול נכון של חדרי אירוח ועד אל ניהול נכון של פרויקטים. אפשר למצוא שפע משרות התחלתיות כאן – www.isrotel.co.il/careers

לימודי המשך ותעסוקה אפשרית

כל סטודנט שואל עצמו אילו יתרונות ומשרות יוכל להשיג עם סיום לימודי התואר, אך בכל הקשור ללימודי מלונאות אי אפשר להתעלם מהיצע משרות גדול במיוחד. משרות אלו נעות בין ייעוץ עצמאי לבתי מלון, סוכנויות נסיעות, מיזמי תיירות ועד אל בתי הארחה ייחודים בארץ ובחול. כמובן שעבור אלו המבקשים להעמיק בידע ניתן ללמוד גם אל מסלול תואר שני, המציע עוד מגוון רחב של מיומנויות הכרחיים עבור מנכ"לים במאה העשרים והאחת. מצד שני ניתן גם ללמוד לא מעט קורסים במסגרות שונות שלא תחת הגדרה של תואר שני, כאשר כל קורס מעניק ארגז כלים אחר ומשמעותי לא פחות.