משמעות החיים של מערכת האדם

היקום שאנו מכירים היה מושמד

בתוך כל הרעש שאנו חיים בתוכו בחיי היום יום, הריצה אחרי הפרנסה, הניסיונות לרכוש מעמד וכבוד בחברה, הניסיון להקים משפחה ולגדל ילדים ואפילו הזמנים שאנו מבקשים לעצמנו חופש כדי לנוח, ליהנות ולצבור כוחות כדי להמשיך אח"כ במרוץ החיים. בתוך כל אלה יש רגע קט שהאדם מקבל הזדמנות לצאת מעצמו ולהביט פנימה לתוכו והחוצה ליקום הסובב אותו ולשאול את השאלה הנצחית, מה התכלית של כל החיים האלו? 

בטבע, החל מהדומם אנו רואים מערכת קיום מדהימה של כוחות המשלימים את עצמם למרות הניגודים וההתנגשויות ביניהם. כל הפעולות של הכוחות הללו מביאים את הגלקסיה שלנו וכל הגלקסיות האחרות לאיזון ושלמות ורק כך הן יכולות להתקיים. תתארו לכם שכוכבים היו מתחילים להתנגש אחד בשני. היקום שאנו מכירים היה מושמד או בעצם לא היה נוצר.

הצומח בעולמנו הוא גם מערכת שלמה שכל אחד מהפרטים שלה משרת ותורם את תפקידו לקיום המערכת. הצמחים פולטים חמצן וקולטים פחמן דו חמצני ולהפך וכך מאזנים את העולם כמקום שאפשר לחיות בו. תתארו לכם שכל הצמחים היו כל הזמן רק קולטים חמצן ופולטים חמצן, ודאי אז לא היה אפשרות קיום של חיים בעולם.

מערכת החי הינה שרשרת מזון מדהימה המשרתת את כל אחד מהזנים ומאפשרת לו להתקיים. אנחנו עדיין לא מבינים את חשיבותם של כל זני בעלי החיים לקיום מערכת שלמה. יחד עם זאת ראינו שבמקומות שהרגו חתולים הייתה מכת עכברים לדוגמא. כל פרט ופרט במערכת הזו חיוני.

מה משמעות קיום החיים של מערכת האדם? על פניו נראה שזהו יצור שמטרת הקיום שלו הינה להשמיד את כל המערכות המתקיימות באיזון בעולם ואח"כ כתוצאה מכך ישמיד את עצמו. כיצד יכול להיות שהטבע שבנה מערכות כל כך מדהימות פספס פתאום?

למערכת שנקראת אדם יש משמעות חיים גבוהה יותר. התפקיד שלו בתוך המערכת האינטגרלית שכל פרט בה משלים את השני היא למצוא את משמעות החיים האמיתית שלו ואם ישכיל ויבין שכל המערכות פועלות באיזון ויביא גם את עצמו להיות בחיבור ואיזון בין כל בני האדם הוא יבנה את הבסיס לדרגת הקיום הבאה שתהיה גבוהה יותר מאדם כיום. תתארו לכם מערכת קיום עליונה שמקפלת בתוכה את הנצחיות של הדומם, יכולת הפריחה של הצומח, התכונות של כל החי והתבונה האינסופית של כל המין האנושי.