לכוון אל משמעות החיים

לכוון מחדש ולמצוא את משמעות החיים

במידה ותקלידו את צמד המילים "משמעות החיים" בגוגל תקבלו כמות של תשובות שעיון בהם דורש לפחות 5 גלגולי חיים. מה שאולי יביא את המעיין להבנה כלשהי על משמעות החיים. בוויקיפדיה, התנ"ך של הדור החדש, כתוב שמדובר על תהייה פילוסופית על עצם קיום היקום ועל הסיבה לקיום האדם, אבל מעבר לכך יש רק ציטוטים מפילוסופים שונים שנראה שהם יותר מבולבלים מכולנו. בנוסף, ספוילר, הערך מכיל אזהרות שונות שהתוכן לא נכון, לא מדויק או סתם מזיק לקורא שזו דרכה של ויקיפדיה להגיד לכם שאין לאף אחד מושג על מה מדברים וחבל על הזמן שלכם. 

המצב הזה קצת מוזר, כי מה בעצם יותר חשוב לאדם ממשמעות החיים? בשביל מה אנחנו קמים בבוקר מהמיטה בבוקר ונכנסים למרוץ החיים? אולי בירור קצר יעלה שרוב הפעילות שלנו מיותרת ואפשר קצת להרגיע? תחשבו איזה תענוג יהיה לבלות יותר זמן עם האנשים שאתם אוהבים במקום לדאוג האם הממונה העצבני שלכם מרוצה מביצוע המשימה האחרונה, כאשר יש סיכוי סביר שגם המשימה מיותרת לצורך מילוי משמעות החיים. 

כצפוי, כאשר אין אפשרות לקבל מידע על נושא מסוים אנחנו מוחקים אותו מסדר היום שלנו ואצים רצים לדרכינו בלי להתחשב בגורם שהוא ללא ספק החשוב ביותר בעצם הקיום שלנו. גרוע מכך, חוסר הידע מוליד שפע של תאוריות שונות ומשונות של אנשים עוד יותר שונים ומשונים, בהיעדר חלופה הם גם זוכים לקהל שקונה את הסחורה שלהם. 

חכמת הקבלה נותנת תשובה מאד מדויקת למטרת הקיום שלנו, למשמעות החיים. על פי חכמת הקבלה אנחנו נולדים עם רצון לקבל הנאה לעצמנו בכל מחיר, גם על חשבון הזולת. לא צריך להתאמץ על מנת לראות את היחס הזה של האדם לחיים, הוא בולט לעין החל מגן הילדים ועד למועצות המנהלים של חברות גדולות. את הרצון הזה אין לנו אפשרות לשנות, אבל אפשר לשנות את הכוונה של האדם שהוא בעל הכוונה הזו. השינוי נקרא "רצון להשפיע", שהיא מצב שבו אדם משתדל להיות טוב אל הסביבה שלו, אל בני האדם שסביבו. במצב כזה, שבו כולם דואגים לכולם, המצב של כולנו יהיה הרבה יותר טוב.